Concept en Design


Strategie & Planning

Klankbord


De eerste stap in het ontwikkelen van een (merk-)design voor een nieuw concept.

Een combinatie van beelden, kleuren en textuur communiceren lekker. Een moodboard is een heel goed klankbord om de exacte uitstraling van een merk te overleggen en keuzes te maken. Zeker als het een nieuw te creëren merk betreft. En daarom is werken met moodboards zo goed in een project om een nieuw concept (of het nou een; logo, huisstijl, verpakking, wenskaart etc. is) te ontwikkelen. Door middel van een moodboard kunnen we samen checken of we hetzelfde verstaan onder een bepaalde concept.

Strategie


Vanuit een moodboard naar een designstrategie voor heldere communicatie.

Een goed design kent richtlijnen. Je hebt een visuele strategie nodig als het ware. Zodra we met behulp van het moodboard de juiste strategie hebben gevonden, hebben we een duidelijk vertrekpunt voor jouw ideale design. Vorm, kleur, materiaal, alle elementen van het design zullen bij jouw verhaal passen en bijdragen aan de herkenbaarheid van je merk of product. (Zie ook huisstijlen)

Moodboard-concept-ontwikkeling

Hier een voorbeeld (pitch-)project waarin een beeld wordt geschetst van de mogelijke huisstijl en postkaarten aan de hand van een moodboard.

Moodboard

Concept: huisstijl en kaartenlijn
Steekwoorden: Stoer, strak en stylisch

Een heldere vormgeving die jouw
boodschap onderschrijft.
Bij het ontwerpen van een nieuw concept is jouw unieke boodschap het uitgangspunt. Samen gaan we op zoek naar de hoofdintentie van je bedrijf. Daarbij zoeken we de juiste merkbeleving, communicatie en branding.

Zo krijg je altijd een design op maat.